SHOPPE

Limau Paling Mahal Di Dunia 3 Biji RM417 Di Pasaraya Giant..Jom Beli !!!

Share:
Limau Paling Mahal Di Dunia 3 Biji RM417 Di Pasaraya Giant..Jom Beli !!!


Dtrim Murah


Petang tadi beli brg di Giant. Masa nk byr di kaunter:
Cashier: RM 663 kak..

Aku: (Terkejut).. Betul ke kamu kira ni dik. Tak pernah2 akk beli brg smpai rm600 lebih.

Cashier: Betul la nii rm663..

Aku: (check dompet, ada rm400 lebih smbil terpinga2). Takkan la kot dik smpi 600 (melirik ke troli. Dlm hati tertanya2. Ikan siakap ke yg mahal sgt? Dynamo ke? Ke brokoli? Takkan anggur kot?.. Tp setahu aku sayur dan buah tak kena GST..)

Cashier: Betul la ni kak. Nk byr ke tak nak? (Dgn kereknya smbil senyum sinis seolah2 aku menipu dan tak mmpu nk byr)..

Aku: Cube check lg skali boleh dik? Mcm mna boleh jd rm600 lebih ya.

Cashier: Takkan sistem nk tipu pulak!

Aku: (Terus tolak troli ke tepi. Tak puas hati dgn jwpn kasar cashier).. Tlg check skali lg dik (dgn nada lembut). Td akk dh kira. Patut tak lebih rm250. Biasa setiap kali akk beli brg mmg akak ada list. Siap calculate harga lg atas kertas list ni haa.. (Sambil tunjuk kertas yg aku bawak, ada kesan conteng kira2 dgn pen hitam)

Cashier: (mendengus). Betul la ni kak.. Yg plg tinggi harga kat sini Lemon, rm417.. (sambil tunjuk skrin yg menghadap dia)..

Aku: Boleh akak tengok kejap dik.

Cashier: (Pusingkan sikit skrin pd aku dlm 45 darjah)

Aku: Allahuakbar.. Dik, takkan la lemon 3 biji rm417..

Cashier: Betul la ni. Kan dah ada tulis ni!

Aku: (Lekas2 cari plastik lemon dlm troli dan tunjuk pd cashier).

Cashier: Sistem salah baca la niii (Dgn muka tak bersalah dan tanpa minta maaf)

Aku: (Terus istighfar.. Ya Allah, dugaan puasa)..
Moral of the story: Jaga mata, jaga hati, jaga telinga, jaga mulut.. Paling penting jaga amarah..


-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  dahbagitau




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah