SHOPPE

8 Tips urus pakaian tanpa pening lagi! Pasti anak anda suka tip ke 5

Share:
8 Tips urus pakaian tanpa pening lagi! Pasti anak anda suka tip ke 5!

dtrim murah

Mengurus pakaian boleh jadi suatu perkara yang amat mengambil masa dan memenatkan jika tidak diurus dengan betul dan konsisten. Melihat 3 bakul baju yang belum dilipat boleh membuatkan Ummi yang sedang penat pulang dari tempat kerja terus tersungkur lesu.

Sebenarnya tidak susah mengurus pakaian, dan boleh jadi menyeronokkan jika tahu caranya. Cubalah tips di bawah untuk pengalama mengurus pakaian yang lebih menyeronokkan!

1) Jika anda menyimpan baju di dalam laci, susun baju menegak begini. Mudah untuk diambil ketika mahu dipakai nanti kerana tidak akan menyepahkan baju lain. Boleh menjimatkan ruang juga!

dtrim murah


2) Tuala. Bagaimana kalau cuba gulung tuala dan letakkan di dalam bakul begini? Tuala biasa nya akan memakan banyak ruang di dalam almari kerana ia tebal. Cara ini lebih kreatif dan menarik! Tapi pastikan ia disimpan di tempat selamat atau anak-anak akan jadikan tuala sebagai satu permainan pula! :D

dtrim murah


3) Penggantung berpoket ini boleh didapati dengan harga yang sangat murah di Mr. DIY atau Daiso. Udah peningkan kepala mencari stokin dan panties lagi. Anda juga boleh labelkan mengikut nama Tuan punya supaya tidak bertukar-tukar pula! :)

dtrim murah




4) Satu perkara yang kita mungkin tidak perasan adalah kita sering mengurus dan menyimpan baju yang kita langsung tidak pakai! Pakaian  tersebut kekal tersimpan di ceruk almari pakaian kita dan tiada siapa mahu memakainya lagi. Ini akan mengurangkan ruang almari dan menyemakkan! Apa kata sediakan kotak begini, yang mana sudah tidak mahu dipakai dimasukkan ke dalam kotak ini dan apabila penuh, susun kembali untuk diberikan kepada yang lebih memerlukan. Mudah, kemas dan tidak perlu pening-pening lagi! :)

dtrim murah

5) Apa kata asingkan baju anak-anak terus mengikut hari? Anak hanya ambil sahaja apa yang perlu di pakai untuk hari itu. Tidak perlu menjerit-jerit lagi memangil nama ummi bertanya “Mahu pakai baju apa hari ini?”

dtrim murah


6) Selalu saya kepeningan apabila suami bertanya tentang kopiah nya sebelum ke masjid untuk berjemaah. Saya telah gunakan  penggantung berpoket ini untuk menyimpan kopiah nya dan soalan itu tidak kedengaran lagi!


7) Menyimpan tudung juga merupakan satu masalah jiak tudung sudah terlalu banyak. Selain membeli penggantung bulat-bulat yang biasa kita dapati sekarang, cara ini juga adalah penyelesaian yang efisyen!

dtrim murah


8) Pening mencari cadar dan sarung bantal secorak? Apa kata selepas kita melipat sarung bantal, selimut dan cadar, kita masukkan semuanya ke dalam salah satu sarung bantal untuk corak itu. Mudah! Ketika mahu menggunakannya, ambil dan keluarkan semua isi dalamnya (cadar/sarung bantal lain).


dtrim murah




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  awesomeummi




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah