SHOPPE

Makan Sushi dan Sashimi, Kepala Penuh Ulat

Share:
Makan Sushi dan Sashimi, Kepala Penuh Ulat

dtrim murah

Seorang datuk, Shota Fujiwara dari Jepun yang sering mengadu sakit kepala dan degil adalah penggemar makanan berat khas dari Jepun iaitu SUSHI & SASHIMI.

Kegemarannya ini sudah bermula sejak dia muda sebagaimana layaknya warga Jepun yang lain. Namun pada usia lanjutnya kini, dia mengalami sakit kepala yg teruk dan hebat dalam 3 tahun terakhir, yang praktikal membuatnya kesulitan untuk bekerja dan menjalani hidup dengan normal. Kesakitannya itu telah membuat kulit kepalanya terus membesar.

dtrim murah

Dia telah kehilangan kemampuan psikomotoric- nya sejak 3 tahun lalu. Untuk mengatasi perkara itu, dia pergi ke hospital dan menjalani pemeriksaan CT Scan dan X-Ray utk memastikan penyebabnya. Doktor yang menanganinya menjadi sangat terkejut kerana didapati gambaran benda-benda kecil aneh dibawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.




Ulat seperti yang didapati pada kepala Shota Fujiwara, adalah berasal dari parasit yg biasa didapati pada tubuh ikan, makanan laut mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit dan telurnya hanya boleh dimatikan denan melalui proses pemasakan dengan suhu panas tinggi seperti ( digoreng, dipanggang matang atau direbus secara mendidih ) atau dengan pembekuan -10 degC s / d -20 degC selama lebih dari 1 minggu. Oleh itu ingat - ingatlah, untuk memastikan pengambilan ikan, makanan laut dan daging hanya yg sudah melalui proses pemasakan yang sebenar ( digoreng , dipanggang matang & direbus mendidih ) baru dimakan.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  terlajak-laris




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah