SHOPPE

Gadis Melayu Berpurdah Mulai Nakal

Share:
Gadis Melayu Berpurdah Mulai Nakal





Gadis Melayu Berpurdah Mulai Nakal|Purdah adalah satu pemakaian yang menutup aurat sebagai mana tujuannya adalah untuk menjaga aurat untuk tidak di lihat orang lain.

Lalu dari mana datangnya Bepurdah berseluar ketat?

Jawabnya adalah Fesyen yang mengikut zaman serta kemajuan tegnologi.Dimana fasyen tersebut meracuni kesucian purdah atau Niqap.

-Kesucian yang di anjingkan oleh mereka yang terlalu taksup dengan tren masa kini.

-Kesucian yang telah di jadikan sebagai topeng untuk menutupi perangai binatang mereka.




Ini adalah salah satu jarum-jarum halus yahudi yang sudah meraja lela di tanah melayu tanpa kita sedari.Purdah moden dengan gadis yang tidak menolak zaman.memang sangat padan.Atas longgar bawah ketat..Ingat sabda Nabi Muhammad tentang yang berlebihan itu tidak baik.


Sama halnya dengan memakai tudung,memakai tudung dan purdah bukanlah satu fesyen  untuk kelihatan wahhh di mata manusia  ianya adalah satu syarat yang wajib sebagai satu tanda kepatuhan kepada Allah SWT.sebagian orang sanggup mengabiskan masa yang cukup lama  di depan cermin untuk membuat belitan model tudung terkini.

Rasulullah bersabda,
“Para wanita yang berpakaian tetapi (pada hakikatnya) telanjang, lenggak-lengkok, kepala mereka seperti punuk unta, mereka tidak akan masuk surga dan tiada mencium semerbak harumnya.” (HR. Abu Daud)




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah