SHOPPE

Kenapa Kematian Artis Sering Menjadi Viral?

Share:
Kenapa Kematian Artis Sering Menjadi Viral?

artis meninggal dunia


Kebelakangan ini, banyak berita palsu kematian tersebar akibat sikap tidak tanggungjawab sesetengah pihak sebelum merujuk kepada pihak yang sebenarnya.




Kadang-kadang, mungkin anda terfikir apakah motif mereka lakukan perkara itu sehingga tidak memikirkan perasaan ahli keluarga tersebut.

Terbaru, pelakon veteran Jins Shamsudin pula dikatakan meninggal dunia dan berita tersebut tersebar di laman sosial.

Perkara itu cukup mengejutkan semua pihak apatah lagi ahli keluarganya, dan menurut anak bongsu pelakon itu, bapanya kini masih sihat dan baru sahaja pulang dari kampungnya, Pahang.

Kami kongsikan beberapa artis yang pernah dikatakan meninggal dunia sehingga menjadi viral di alam maya.


1. Ebby Yus
Berita kematiannya tersebar pertengahan November lalu setelah dimasukkan ke Hospital Queen Elizabeth 2, Kota Kinabalu akibat masalah paru-paru. Sebelum itu Ebby Yus ke Sabah atas urusan kerja.

2. Rahim Sepahtu
Khabar angin mengenai Rahim Sepahtu meninggal dunia cepat tersebar apabila ia dimasukkan ke Hospital kerana sukar bernafas pertengah Jun lalu. Baru-baru ini juga sekali lagi cerita kematiannya tersebar buat kali kedua.

3. Mr Os
Pelawak veteran berusia 54 tahun itu pernah dirawat selama lapan hari di Hospital Selayang selepas menjalani pembedahan akibat pendarahan pada tonsil. Kerana perkara itu berita tersebar menyatakan kononnya pelawak itu meninggal dunia pada 26 Mac 2015.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  aam




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah