Featured Post Today
print this page
Latest Post

Biodata Dan Profile Lengkap Hisyam hamid

Biodata Dan Profile Lengkap Hisyam hamid


Siapa tidak kenal dengan jejaka hensem dan sado bernama Hisyam hamid . Pernah membintangi banyak drama sebelum ini dan juga pernah membintangi drama Memori Cinta Suraya bersama dengan Anzalna .

Kini pelakon Hisyam Hamid tampil dengan drama baru iaitu Drama Abang Bomba I love You . Berikut merupakan BIODATA DAN PROFILE LENGKAP HISYAM HAMID




Biodata Dan Profile Lengkap Hisyam hamid

Nama Penuh: Hisyam Bin Hamid

Nama Komersial : Hisyam Hamid

Asal: Singapura

Umur: 31 tahun (2016)

Status : Berkahwin

Kerjaya: Model dan pelakon

Drama: Tuan Rumah Pembantu Rumah, Cinta Ibadah, Memori Cinta Suraya, Abang BombaI Love You

Nama isteri: Rosmawati Hanafi


Media Sosial Hisyam hamid

Facebook : https://www.facebook.com/HisyamHamidFC (Fan page)

Twitter : https://twitter.com/HisyamHamid7

Instgram : Hisyamhamid7









-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  azhan




0 comments

Video Mudah Jer Warga Asing Pecah Masuk Rumah Orang

Video Mudah Jer Warga Asing Pecah Masuk Rumah Orang



KUALA LUMPUR – Satu rakaman litar tertutup (CCTV ) berjaya membongkarkan kegiatan tiga orang warga asing memecah masuk sebuah rumah di ibu negara.




Menerusi perkongsian video di laman Facebook Friends Of PDRM,  kelihatan seorang warga asing sedang menaiki tangga, diikuti seorang rakannya yang sedang menggalas sebuah beg berwarna hitam.

Tiba di hadapan sebuah rumah, mereka mengeluarkan sebuah pemotong besi sementara seorang lagi rakan subahat mereka tiba di lantai sama.

Warga asing itu kemudiannya memotong mangga pada gril rumah itu sambil rakan-rakan subahatnya memerhati keadaan sekeliling.

Kelihatan amat senang apabila mereka dengan mudahnya dapat bolos masuk ke rumah itu selepas berjaya memotong mangga tersebut.

Perkongsian rakaman video itu mendapat perhatian daripada netizen yang terkejut kerana warga asing pun sudah berani memecah masuk rumah dengan mudah.

Selain itu, seorang netizen berkongsi pengetahuannya mengenai warga asing Vietnam yang sering memecah masuk kedai yang terdapat di sini.

Susulan itu, orang ramai diingatkan untuk berhati-hati ketika meninggalkan rumah tanpa pengawasan sesiapa.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




0 comments

Wanita Ini Lidah Hampir Putus Diserang Kekasih

Wanita Ini Lidah Hampir Putus Diserang Kekasih


Wanita ini, Carleigh yang juga seorang pembantu jururawat menyangka dia sudah bertemu dengan `putera idamannya’ dan sering berkongsi gambar-gambar mereka berdua yang dilamun cinta dalam media sosial.




Namun di sebalik kegembiraan itu, Carleigh telah mengalami pengalaman menakutkan dana menyakitkan di tangan `putera idamannya’ itu yang dikenali sebagai Ryan Cameron.

Lelaki berkenaan telah menyerang Carleigh dengan teruk hinggakan doktor terpaksa menjahit lidahnya selepas dikoyakkan oleh lelaki itu dengan menggunakan jari. Ryan turut mengigit sebahagian telinga Carleigh.

Wanita itu juga menyangka dia akan mati akibat serangan berkenaan terutama selepas Ryan mencekiknya hinggakan dia sukar bernafas.


Hanya selepas Carleigh yang ketika itu hampir mati, mengumpul tenaga dan menjerit sekuat hati barulah lelaki itu melepaskan lehernya.

“Sebelum ini saya pernah didera olehnya dan saya cuba beberapa kali untuk memutuskan hubungan namun dia mengancam untuk membunuh anjing saya.

“Saya juga malu untuk memberitahu keluarga saya kerana saya baru sahaja memulakan hidup dengannya,’’ kata Carleigh yang menceritakan pengalaman menakutkan itu kepada WTHR .

Jelasnya apa yang dilihat dalam media sosial yang memaparkan kebahagiaan mereka berdua sebenarnya hanyalah ilusi semata-mata.

Justeru Carleigh mahu mereka yang mengalami nasib sama sepertinya supaya bangkit dan melawan, jangan membiarkan pendera seperti itu menguasai hidup mereka.

“Jangan biarkan mereka merampas semangat anda dan memberitahu bahawa anda tidak tempat untuk dituju lagi. Itu bukanlah lelaki yang mencintai anda,’’ katanya.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




0 comments

Ibu Syaitan Kurung Anak Dalam Almari Selama 3 Tahun

Ibu Syaitan Kurung Anak Dalam Almari Selama 3 Tahun



APA la dosa budak ini sehingga dibunuh oleh ibunya? Yonatan Daniel Aguilar yang berusia 11 tahun telah dikurung di dalam almari dan disuntik dengan ubat tidur selama tiga tahun oleh ibunya di rumah mereka di Los Angeles, tanpa diketahui sesiapapun.




Penderitaan yang dialaminya itu berakhir apabila Yonatan akhirnya meninggal dunia.

Ibunya, Veronica Aguilar sebelum ini mendakwa anaknya itu telah dihantar ke sebuah institusi pengajian di Mexico sejak 2013.

Hanya adik lelakinya yang berusia tiga tahun sahaja mengetahui bahawa abangnya itu dikurung di dalam almari tetapi dia dilarang memberitahu perkara berkenaan kepada sesiapapun.

Malah bapa tiri mereka, Jose Pinzon sendiri tidak mengetahui bahawa anak tirinya itu yang menghidap autistik, sepanjang masa berada di dalam rumah terbabit.

Semuanya terbongkar apabila Aguilar dipercayai memberitahu Pinzon bahawa Yonatan telah meninggal dunia pada 22 Ogos lalu, yang membawa kepada penemuan mayat budak itu di dalam almari.

Sebaik melihat mayat anak tirinya, Pinzon telah melaporkannya kepada polis. Aguilar akhirnya ditahan. Dia bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas tuduhan membunuh.

Mayat Yonatan ditemui dalam keadaan menyedihkan dengan beratnya hanya 15.8kg sahaja dan dikelilingi dengan botol-botol ubat dipercayai bagi membantunya tidur.

Sementara ibunya pula sebelum ini tidak pernah disiasat oleh polis, pekerja kebajikan dan sekolah, walaupun terdapat dakwaan berlaku penderaan terhadap budak berkenaan.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




0 comments

Budak 11 Tahun Bunuh Diri Setelah Sembuh Dari Barah Otak

Budak 11 Tahun Bunuh Diri Setelah Sembuh Dari Barah Otak



SEORANG budak perempuan berusia 11 tahun yang telah sembuh daripada penyakit kanser otak, telah meninggal dunia dalam keadaan tragis dengan menembak dirinya sendiri akibat dibuli di sekolah.




Bethany Thompson, membunuh diri di rumahnya di Ohio. Namun setakat ini tidak diketahui siapa pemilik senjata tersebut.

“Saya rasa dia sudah putus asa. Dia tidak rasa ada sesiapa pun yang boleh membantunya,’’ kata ibunya, Wendy Feucht.

Menurut ibunya, Bethany telah memberitahu rakan sekolahnya bahawa dia sangat menyayangi rakannya itu tetapi dia mahu membunuh diri.

Rakannya itu juga memaklumkan sebelum ini bahawa Bethany sering dibuli dan diejek oleh rakan sekolah yang lain.

Bethany dikesan menghidap tumor dalam otak pada 2008 dan tumor terbabit berjaya dikeluarkan.

Ibunya berkata, beberapa rakan sekolahnya menyedari mengenai penyakit Bethany itu dan mengakibatkan dia dibuli.

Dalam pada itu, pihak berkuasa berkuasa berkata, tiada bukti wujud kes buli di sekolahnya setakat ini.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




0 comments

Video Bikini Pengacara Cantik Ini Tertanggal Semasa Siaran Langsung

Video Bikini Pengacara Cantik Ini Tertanggal Semasa Siaran Langsung




Seorang pengacara wanita cantik yang cukup populer di Chile, Bernardita Middleton mendapat malu setelah bikininya 'tercabut' karena ombak ketika siaran langsung.




Insiden itu berlaku semasa siaran berlangsung secara live di kaca tv dan ia berada di tengah pesisir pantai Renaca, bagian utara Valparaiso.

Insiden memalukan itu terjadi ketika presenter di studio mencabarnya untuk berenang di air lautan pasifik yang terkenal sangat dingin.

Bernardita menjelaskan dirinya hanya memakai bikini ketika cuaca panas. Tapi, cuaca saat itu berawan.

Dia tidak membayangkan bakal diminta untuk menanggalkan pakaian dan mengenakan bikini seksinya.

“Jujurnya saya tidak ingin berenang di air itu. Saya tidak memasang tali bikininya, karena saya pikir sudah terpasang dengan benar,” kata Bernardita seperti dilapor MIRROR.

Lalu Bernardita mengatakan, “karena mereka (pihak studio) menyuruh saya berenang, ya saya lakukan lah.”

Pada video yang viral di internet itu, sang reporter melucuti pakaiannya satu persatu hingga hanya tersisa bikini two-piece. Karena angin saat itu sangat kencang, pakaian Bernardita pun sempat hampir terlepas dengan sendirinya.


Tapi saat hendak untuk berenang, ombak pun membadai tubuh seksi sang reporter. Bikini bagian atas reporter itu pun terlepas. Insiden memalukan itu menjadi pembicaraan hangat di media berita maupun media sosial.

Apa yang lebih memalukan, banyak netizen yang menikmati ‘penderitaan memalukan’ sang reporter tersebut.

“Di Renaca, ombaknya sangat dahsyat. Peristiwa yang saya alami ini pernah terjadi dengan wanita lainnya. Yang penting, anda perlu mengemaskan posisi bikini,” ujar Bernardita Middleton lalu tertawa.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Padah Kerana Tak Dapat Kawal Nafsu Anak Majikan Jadi Sasaran

Padah Kerana Tak Dapat Kawal Nafsu Anak Majikan Jadi Sasaran



Jika nafsu sudah membara, apa pun akan dilakukan demi memuaskan nafsu tersebut. Hal inilah yang baru saja dilakukan seorang perempuan yang bekerja sebagai pembantu di Singapura.

Pembantu yang berusia 28 tahun ini, nekat bercinta dengan anak majikannya yang masih berusia 14 tahun.




Tenaga Kerja Wanita (TKW) yang bekerja sebagai pembantu ini berasal dari Indonesia.

Suspek juga mengaku sudah memuaskan nafsunya dengan bercinta dengan anak majikannya di rumah, pada 5 September lalu.

Suspek telah datang ke Singapura pada akhir bulan lalu dan mula bekerja untuk keluarga itu. Namun sekitar jam 7 malam, anak itu berada di rumah dengan wanita lain dan juga si pembantu.

Ibu bapa mangsa telah pergi keluar kerja dan meniggalkan anak perempuan mereka yang berusia 14 tahun itu kemudian bermain bersama si pembantu tersebut. Menurut mangsa, sekitar satu minit kemudian, si pembantu itu datang ke biliknya.

"Ketika mangsa duduk di kursi depan meja komputer, si pembantu datang dari belakang dan mencium pipi hingga lehernya. Mangsa berusaha untuk lari dengan berjalan ke arah pintu.

Namun, pembantu itu sudah tak dapat menahan nafsu yang menggunung.."

Sebelum mangsa sempat lari, pembantu ini memeluknya dan mula menggalkan baju pendek dan seluar dalam mangsa.

Mangsa hanya pasrah semasa si pembantu makin mengganas melampiaskan nafsunya. Kemudian, si pembantu membawa mangsa itu ke sebuah tempat dan bercinta.

Selain dihukum karana telah berhubungan intim dengan budak di bawah umur, suspek juga akan mendapat hukuman tambahan yang lebih berat selain dipenjarakan selama 10 bulan.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Gadis Ini Berani Buka Butang Bajunya Depan Kamera

Gadis Ini Berani Buka Butang Bajunya Depan Kamera



Satu klip video yang menampilkan seorang gadis remaja yang sedang mengenakan satu pakaian seragam sedang melakukan adegan-adegan hot seperti membuka kancing bajunya.




Video tersebut dikatakan telah mengejutkan ramai natizen yang menontonnya. Adegan demi adegan gadis ini telah membuat netizen terliur hingga pada akhir video ini.

Saksikan pada video di bawah ini :




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Video Seekor Ular Tak Mahu 'Lepaskan' Penghuni Kubur Jadi Viral

Video Seekor Ular Tak Mahu 'Lepaskan' Penghuni Kubur Jadi Viral



Bukan hanya sekadar kubur orang islam yang tak terlepas daripada azab kubur, namun untuk seluruh umat manusia.




Kisah nyata yang anda lihat ini bukan datang dari majalah atau tabloid, tetapi kisah daripada satu tanah perkuburan.

Pada beberapa tahun yang lalu ada seorang perempuan yang berumur 40an telah meninggal dunia.

Mereka telah mengusung jenazah beliau untuk dikebumikan di tanah perkuburan.

Namun ketika sampai di tanah perkuburan tersebut, alangkah terperanjatnya mereka bila mendapati seekor ular yang berwarna hitam sebesar paha bersisik tebal telah berada di dalam liang lahat (dalam kubur tersebut).

SubhanALLAH..

Keadaan ular tersebut amat mengerikan. Mereka pun terus berlalu dari situ dan membawa jenazah wanita tersebut ke tanah perkuburan yang lain yakni di tanah perkuburan lebih kurang 8 km jauhnya.

Ketika mereka sampai di tanah perkuburan tersebut, rupa-rupanya ular hitam yang sama juga telah menunggu jenazah wanita yang ingin dikebumikan di situ.

ALLAHU AKBAR..

Mereka mengambil keputusan untuk memindahkan serta mengangkat ular tersebut dan meletakkan di luar yakni berjauhan sedikit dari kawasan tersebut dan mengkebumikan jenazah wanita itu.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Ribuan Orang Hadir Saksikan Perlawanan Bola Sepak Wanita Tanpa Memakai 'Apa-Apa' Jadi Viral.!

Ribuan Orang Hadir Saksikan Perlawanan Bola Sepak Wanita Tanpa Memakai 'Apa-Apa' Jadi Viral.!



Memang tidak di sangkakan, bila melihat mereka ini bermain bola tanpa mengenakan pakaian langsung dan di hadiri lebih daripada 3 ribu orang menyaksikannya.




Tubuh badan wanita-wanita ini telah di cat mengikut warna negara masing-masing sebelum mereka ini memulakan perlawanan.

Kumpulan wanita ini merupakan bintang-bintang daripada filem 'dewasa' dari negara barat. Jom kita lihat video mereka ini.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Gadis Ini Popular Selepas Muat Naik 12 Foto 'Terlampau' Dalam Instagram!!

Gadis Ini Popular Selepas Muat Naik 12 Foto 'Terlampau' Dalam Instagram!!


Semakin maju teknologi, semakin menjadi-jadi gadis zaman sekarang ni kan, sampaikan ada yang sanggup memuat naik foto memalukan diri sendiri di laman sosial.




Kononnya mahu mendapat pujian la agaknya. Apa-apa pun kali ini 'artis' versi Instagram ini pasti akan membuatkan anda, terutamanya kaum lelaki pasti menelan air liur bila melihat foto gadis ini.

Jom kita lihat, 12 foto gadis 'Instagram' ini yang suka memuat naik foto2 terlampau seksinya di laman sosial.










-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Katherine Heigl Dapat Malu Selepas 'Tak Sengaja' Memperlihatkan Dada Di Depan Ribuan Penonton

Katherine Heigl Dapat Malu Selepas 'Tak Sengaja' Memperlihatkan Dada Di Depan Ribuan Penonton



Seorang artis wanita, Katherine Heigl telah mendapat malu di atas satu pentas penghargaan. Seharusnya dia merasa bangga karena berjaya meraih Female Star of the Year Award di atas pentas Las Vegas baru-baru ini.




Namun penonton yang saat itu berada di dalam auditorium tersebut telah menyaksikan gaun merah Katherine telah melorot secara tak sengaja semasa ucapannya.

Sepanjang ucapan singkatnya itu, dia terpaksa terus memegangi gaunnya yang terus melorot turun dan memperlihatkan dadanya di depan para penonton malam itu. (Saksikan video di bawah ini)

Katherine Marie Heigl lahir 24 November 1978. Beliau adalah seorang pemegang juara berkebangsaan Amerika Serikat yang memenangkan nominasi Emmy Award dan Academy Award.

Dia menjadi terkenal saat bermain di filem utamanya seperti Roswell, Grey's Anatomy, Knocked Up dan 27 Dresses. Dia berkarier di dunia filem sejak tahun 1992.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  pencuriviral




0 comments

Biodata Dan Profile Lengkap Aeril Zafrel Hero Patahnya Sebelah Sayap

Biodata Dan Profile Lengkap Aeril Zafrel Hero Patahnya Sebelah Sayap


Masih terlalu baru dalam seni lakon, kemunculan Aeril Zafrel, barangkali masih belum banyak meninggalkan impak di mata penonton. Namun, berbekal wajah lelaki Melayu serta sosok tubuh yang sederhana, namanya sudah banyak bermain di bibir ramai.




Aeril Zafrel mula dikenali menerusi filem Aku Tak Bodoh dan baru-baru ini banyak mencuri perhatian dengan drama bersiri Ramadan Terakhir, jejaka kelahiran Rengit, Johor ini semakin laris diulit tawaran.

Drama Patahnya Sebelah Sayap mengangkat kembali kepopularitian Aeril Zafrel sebagai pelakon handalan. Mari kita kenali siapa Aerial Zafrel


Biodata Dan Profile Lengkap Aeril Zafrel

Nama Penuh: Suhairil Bin Suhari

Nama Komersial: Aeril Zafrel

Asal: Batu Pahat, Johor

Tarikh Lahir: 2 Disember 1988

Umur: 28 Tahun (2016)

Kerjaya: Model & Pelakon

Keluarga: Anak ke-4 daripada 5 beradik

Drama: Kisah Kaisara, Kasut Tumit Tinggi, Kita, Senja Permai, Durja Ningsun, Klik, Ramadan Terakhir, Cinta Jannah, Janji Shirah, Cerita Cinta Kita, Andai Bumi Tulip Takdirku, Akulah Balqis, Patahnya Sebelah Sayap

Filem: Aku Tak Bodoh,7 Petala Cinta, Cinta Kura-Kura ,Hantu Dalam Botol Kicap,Hanya Aku Cinta Kamu Seorang (H.A.C.K.S),Pailang,99X Rindu, Apokalips, Mothers Day, 7UJUH

Telemovie: Permata Hati Mama, Penawar Kedua, Tok Bah, Pelarian, Perempuan Neraka

Pencapaian: Finalis kategori Artis Baru Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH)2011












-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  bukancincai




0 comments

Ngeri!!!...Video Gadis Maut Test Motor Sebelum Lumba

Ngeri!!!...Video Gadis Maut Test Motor Sebelum Lumba


Ngeri!!!...Video Gadis Maut Test Motor Sebelum Lumba|Siapa sangka acara pelumbaan motor yang hendak dilakukan oleh kumpulan remaja yang berawal dari gelak tawa berubah menjadi tangisan apabila seorang peserta wanita maut ditempat kejadian dengan cukup mengenaskan.




Dalam kejadian yang berlaku semalam pada 29 okt 2016 sekitar jam 13.00,Tulungung (jawa timur) sekumpulan remaja itu dikatakan hendak mengadakan lumba liar.

Mangsa yang dikenali sebagai Riska yang juga masih lagi duduk di bangku sekolah,maut selepas motor yang ditunggangnya hilang kawalan akibat cuba mengelak serpihan batu yang berada di tengah jalan

Mangsa yang tidak memakai Topi keselamatan terpelanting dan terjatuh dengan bagian kepala terlebih hadulu Mengakibatkan kulit mukanya terkoyak dan otaknya keluar.


Video dan gambar mangsa yang tersebar dilaman media sosial dijadikan sebagai ikhtibar kepada remaja lain yang gemar mengadakan lumba haram.

Dimaklumkan dari sumber, Riska juga pernah mengikuti beberapa perlumbaan resmi di Tulungung,sebelum ini mangsa juga dikatakan jarang menaiki motor tanpa mengenakan Helm terlebih dahulu,tapi pada hari kejadian yang meragut nyawanya itu,mangsa dikatakan bersikeras memakai helm karena Hanya Test kelajuan Motor sebelum mengadakan lumba.



-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




0 comments

Jadi Kaya Selepas Berhenti Kerja Hanya Dengan Mengemis

Jadi Kaya Selepas Berhenti Kerja Hanya Dengan Mengemis


Jadi Kaya Selepas Berhenti Kerja|Disetiap sudut dunia pasti anda pernah melihat pengemis meminta uang,makanan,dan mereka juga sering dilihat dimana mana mana bandar dan juga pasar yang sibuk.




Selain wang,mereka juga meminta makanan,minuman,roko atau barang barang kecil,dengan penampilan baju kotor,kurus kering dan tidak terurus.

Tetapi jangan tertipu, terdapat banyak pengemis di luar sana yang mendapat lebih daripada seorang pekerja kerajaan. Seperti Orang ini ,yang bersal dari Beijing mendapat $ 1700 sebulan dan juga membayar 100 yuan untuk setiap pekerja pos yang boleh membantu beliau mengira wang beliau!

Bahagian yang menarik mengenai ini adalah bahawa lelaki dalam gambar ini mampu menyekolahkan tiga anaknya ke kolej hanya dengan mengemis. Dia juga dapat membina sebuah rumah dua tingkat untuk keluarganya, dan mereka juga boleh makan makanan yang baik.


Mungkin setelah membaca ini Sesetengah orang berfikir, “Saya tidak akan memberi wang kepada peminta sedekah lagi”. Boleh memberi uang pada peminta sedekah tapi pastikan mereka itu adalah dari golongan yang betul betul memerlukan.

Kita boleh melihat orang mengemis pada setiap hari. Alasan mereka untuk mengemis? Kebanyakan mereka tidak dapat bekerja atas sebab-sebab yang mereka mungkin terlalu tua, atau bahawa mereka adalah orang kurang upaya dari segi fizikal,jadi tidak salah kita memerhati sedikit keadaan mereka sebelum memberi.

Dikutip dari Viral4real lelaki dalam gambar ini menjadi kaya selepas ia berhenti bekerja dan menjadi peminta sedekah selama 20 tahun




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




0 comments

Anda Mengalami Sakit Dan Pendarahan Faraj Setiap Kali Hubungan Seks, Adakah Tanda Barah Pangkal Rahim?

Anda Mengalami Sakit Dan Pendarahan Faraj Setiap Kali Hubungan Seks, Adakah Tanda Barah Pangkal Rahim?



Anda Mengalami Sakit Dan Pendarahan Faraj Setiap Kali Hubungan Seks, Adakah Tanda Barah Pangkal Rahim?|Pendarahan faraj dan ketidakselesaan selepas hubungan seks boleh menjadi petanda barah pangkal rahim. Walaubagaimanapun, pada 28 tahun risiko untuk mendapat barah serviks agak rendah tetapi ia bergantung kepada bila anda mula melakukan hubungan seks.



Dalam kes ini anda sudah berkahwin selama 1 tahun jadi kemungkinan ia bukan gejala barah kerana sel sel serviks mengambil masa bertahun tahun lamanya untuk bertukar menjadi sel kanser.

Jangkitan HPV adalah penyebab kepada barah serviks dan jangkitan ini disebar melalui hubungan seks. Ia mengambil purata 6 tahun dari masa jangkitan HPV untuk menjadi barah sebenar.
Selain dari barah serviks, terdapat beberapa masalah yang boleh memberikan pendarahan selepas hubungan seks seperti:

Jangkitan Kelamin:

Chlamydia dan gonorea adalah dua penyakit kelamin boleh menyebabkan pendarahan faraj selepas seks. Apabila tidak dirawat, chlamydia boleh menjejaskan kesuburan anda dengan merosakan sistem peranakan anda.

Gonorrhea juga boleh merebak ke tiub fallopio jika tidak dirawat. Trichomoniasis merupakan satu lagi penyakit kelamin yang boleh menyebabkan pendarahan faraj.

Vaginitis : Radang faraj atau serviks juga boleh menyebabkan pendarahan semasa dan selepas seks. Vaginitis kerap terjadi di-kalangan wanita dan ia boleh disebabkan jangkitan bakteria, virus, kulat dan reaksi alahan pada ubta atau makanan. Gejala-gejala yang kerap tejadi termasuk rasa gatal, keputihan, sakit ketika membuang air kecil, dan rasa perit pada faraj.

Polip pada serviks :Polip serviks ( endocervical polyp) adalah ketumbuhan bukan kanser pada pangkal rahim (serviks) atau liang pangkal rahim. Pendarahan faraj selepas adalah di antara gejala yang kerap terjadi.

Polip pada endometrium: Polip endometrium adalah ketumbuhan benign pada endometrium, lapisan rahim. Pendarahan faraj antara haid adalah gejala yang paling biasa, tetapi sesetengah wanita dengan polip rahim mengalami pendarahan selepas seks.

Fibroid: Fibroid adalah satu ketumbuhan yang membesar di dalam rahim. Gejala yang kerap terjadi termasuk haid yang banyak dan sengugut. Segelintir mengalami pendarahan selepas seks.
Apa yang anda perlu buat?

Setiap pendarahan selepas seks adalah tidak normal dan perlukan pemeriksaan segera dari doktor. Rawatan bergantung sepenuhnya kepada sebab terjadinya pendarahan tersebut. Pemeriksaan faraj, ujian pap dan imbasan ultrasounds amat penting untuk memastikan anda tiada masalah serius seperti kanser seviks. Jumpa doktor anda hari ini.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




0 comments

Bagaimana Mengetahui Naluri Seks Wanita Mengikut Usia???

Bagaimana Mengetahui Naluri Seks Wanita Mengikut Usia???



Bagaimana Mengetahui Naluri Seks Wanita Mengikut Usia???|Semakin meningkat umur, semakin kuranglah hasrat untuk hubungan seksual. Itulah perbezaan naluri seks antara wanita dan lelaki. Menurut pakar seksologi wanita mempunyai lima tahap seks dalam hidupnya. Setiap tahap tersebut mempunyai dengan ghairah tersendiri. Secara umumnya ghairah seks mula muncul ketika anak perempuan masuk usia baligh.




1. Awal 20-an
Ghairah wanita pada usia ini hanya pada mata. Pada tahap ini juga mereka sedang mencari cari maksud tentang seks. Oleh itu mereka cukup berminat untuk membaca perkara-perkara yang berkaitan dengan seks. Pada tahap ini juga remaja perempuan juga suka sentuhan, perhatian, kasih sayang, dan pemahaman.

2. Usia 25 – 30 tahun
Pada usia ini, wanita sudah memiliki keyakinan diri untuk bercinta dan juga melakukan hubungan seksual. Tidak hairanlah pada waktu ini ramai wanita yang merasakan ia waktu yang paling sesuai untuk mendirikan rumah tangga. Mereka juga sudah berasa selesa dengan perubahan tubuh dan memahami akan keperluan seksual. Tetapi pada masa yang sama tidak dinafikan juga kerjaya yang sedang dinikmati oleh kaum wanita menghalang hasrat seksual yang sedang bergolak. Ada yang menangguhkan hasrat untuk mencari pasangan dan juga berkahwin kerana mengutamakan karier.

3. Usia 30-an
Ketika ini wanita lebih sensitive terhadap sentuhan. Mereka juga memang mendambakan sentuhan daripada pasangan. Pada usia ini wanita yang telah pun berkahwin akan merasai kebebasan seks dan mampu menikmatinya dengan penuh perasaan. Kehamilan dan perubahan hormon juga mungkin menambah ghairah seksual yang mereka rasai ketika ini. Aliran darah yang meningkat ke arah pinggul membuatkan mereka mudah terangsang untuk melakukan hubungan seks dengan pasangan.

4 Usia 40-an
Umumnya, ghairah seks mencapai puncaknya pada usia ini. Karier dan keluarga yang telah stabil membuatkan wanita memiliki banyak waktu untuk diri sendiri dan berusaha mempertahankan kehidupan seksnya dengan baik. Ketika ini juga ramai kalangan wanita yang mencari-cari rawatan bagi meningkat dan mempertahankan ghairah seksualnya supaya setanding dengan pasangannya. Mungkin juga pada tahap ini hasrat seksual mereka sama seperti di usia muda.

5. Usia 50-an
Ghairah seks mula menurun. Penghasilan estrogen yang berkurangan menyebabkan hubungan seks tak begitu diinginkan ketika ini. Tetapi perkara ini tidak semestinya terjadi pada wanita di tahap usia ini. Bagi wanita yang mempunyai rutin hubungan seks yang baik dan mesra ketika zaman mudanya, usia mungkin bukan penghalang untuk mereka mengekalkan rutin seks dengan pasangan sama seperti di masa mudanya.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




0 comments

Wajib Terjah

 
Support : Creating Website | Gambir Sarawak | Gambir Sarawak
Copyright © 2015 - SAMPAI KIAMAT. I AM ZAUDIN - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Gambir Sarawak
Proudly powered by Blogger