SHOPPE

Inilah 10 Fakta Baru Disebalik Pembunuhan Bakal Abang Ipar

Share:
Inilah 10 Fakta Baru Disebalik Pembunuhan Bakal Abang Ipar


10 Fakta Baru Disebalik Pembunuhan Bakal Abang Ipar|Selepas empat hari menyembunyikan diri, suspek utama kes bunuh bakal abang ipar akhirnya diberkas polis tengah hari tadi.




Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ACP Wan Abd Aziz Wan Hamzah berkata suspek berusia 29 tahun itu ditahan ketika sedang berjalan di Jalan Jeram, Manir, di sini.

Bagaimanapun ada beberapa fakta baru disebalik pembunuhan pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Muhammad Shukri Hussin, 34, yang ditikam bertubi-tubi oleh bakal adik iparnya Mohd. Hafiz (awang)
Berikut 10 Fakta Baru Disebalik Pembunuhan Bakal Abang Ipar

1.Khawat:Suspek dan adik perempuan mangsa dikatakan pernah ditangkap khalwat,menurut sumber berdasarkan pemeriksaan terhadap recod dipejabat agama mendapati tiada maklumat menganai lelaki itu dan pasangannya ditahan khalwat.

2.Bini 2:Seperti yang diviralkan dilaman media sosial baru baru ini suspek dikatakan telah berkahwin dua,berdasarkan recod dari sumber yang sama juga memaklumkan bahwa suspek hanya berkahwin sekali sahaja dengan seorang wanita pada 2010 di kampung gemuruh kuala nerus.

3.Bersumber dari seorang peguam bernama Asiah Abd Jalil beliau berkata “semalam saya dihubungi oleh seorang ahli keluarga suspek untuk nasihat perundangan,saya mendengar versi cerita dari perspektif keluarga yang jauh berbeza dari laporan media.

Dari cerita keluarga dia boleh membela diri dimahkamah,namun saya kurang yakin masyarakat akan memberi perhatian kepada kisah dan nasib seorang pembunuh.

4.Selepas membunuh ,Suspek sempat memaklumkan kepada rakannya bahawa dia telah menikam orang dan memintanya menyimpan pisau sepanjang 35 sentimeter (cm) itu.

5.Setelah membaca akhbar berhubung insiden itu lelaki berkenaan berasa takut dan mengambil keputusan untuk menyerahkan diri dan pisau itu kepada polis.

6.Ahad lalu, rakan suspek yang bertindak sebagai pemandu serta bapa saudaranya telah ditahan kira-kira pukul 4.30 petang dan 4.45 petang oleh anggota Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu dan Balai Polis Manir.

7. Ketika ditahan Suspek kelihatan agak lemah dan kelaparan setelah empat hari menyembunyikan diri daripada pihak berkuasa.

ACP Wan Abd Aziz Wan Hamzah berkata”Kita percaya suspek keluar untuk mencari makanan selepas bersembunyi di dua lokasi dipercayai di kawasan rumah kosong serta kawasan padang berhampiran kampung berkenaan,”katanya.

8. Hasil ujian saringan air kencing mendapati suspek negatif dadah

9.Kes disiasat dengan Seksyen 302 Kanun Keseksaan, Hukuman bagi pesalah yang membawa hukuman mati.

10.identiti suspek
Mohd. Hafiz b. Mohamad
Kp: 870522065813
Alamat: 2821, Kpg. Baloh, Manir, K. Terengganu.



-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah