SHOPPE

Teguran Sentap Gadis Ini Pada Wanita Melayu Yang Gatal Biji Nak Majlis Kahwin Tip-Top

Share:
Teguran Sentap Gadis Ini Pada Wanita Melayu Yang Gatal Biji Nak Majlis Kahwin Tip-Top



Teguran Sentap Gadis Ini Pada Wanita Melayu Yang Gatal Biji Nak Majlis Kahwin Tip-Top |Keluhan berkait masalah mas kahwin,hantaran dan biaya majlis perkahwinan adalah merupakan masalah yang paling sering dibicarakan oleh pasangan muda mudi yang hendak berkahwin.




Dalam agama islam telah difahamkan dengan bunyi hadist “agama islam itu mudah dan ringan,barang siapa sengaja meperberat beratkannya,dia dikalahkan oleh agama,oleh karena itu kerjakanlah menurut semestinya dan bergembiralah karena memperolehi pahala.

Jelas, menurut hadist ini majlis kahwin seharusnya tidak memberatkan urusan pelaksanaannya dan dilakukan berdasarkan kemampuan.

Dikutip dari Facebook Auni Ameera beliau berkata lelaki yang dikenalinya ini telah mengumpul duit Sebanyak RM 20.000.dimaklumkan Lelaki ini nak bayar duit muka rumah untuk tempat tinggal mereka dan anak anak selepas kahwin dengan jumlah RM 10.000.

Akan tetapi pihak perempuan tidak puas hati karena mahukan RM 15.000 untuk majlis perkahwinan mereka nanti.

Bagaimana pun berikut kongsian Auni Ameera khusus kepada Wanita Melayu yang Gatal Biji nak Majlis Tip-Top dan Habiskan puluhan ringgit  untuk Satu hari.

Lelaki ni ada RM20,000.Dia nak bayar duit muka rumah RM10,000 which is akan jadi tempat tinggal untuk bakal isteri dan Anak² nanti. Tapi pihak perempuan tak puas hati dan Demand lagi 5,000, So total Majlis akan jadi RM15,000.







Kalau i lelaki:

RM10,000 untuk Majlis Perkahwinan atau Get Lost.
Kalau semua lelaki di Malaysia tetapkan ‘standard harga’ ni perempuan tak boleh cakap apa. Wedding Planner pun tak boleh nak cari makan. So bersatulah anda.. Perempuan Melayu jangan nak Demand, RM10k. Take it or Leave it..

RM15,000 untuk Majlis perkahwinan, Kalau kau mampu then benda ni TAK jadi issues, 1 hari punya seronok.. Sedangkan bakal laki tak mampu. Lagi tinggi income lelaki lagi mahal dia mintak, Kalau Laki income RM5,000 sebulan dia akan minta Majlis sampai RM30,000.

Kalau kau perempuan cantik,Memang kau mudah dapat lelaki income tinggi, Kacak dan Masculine. Tapi masaalahnya: Kalau TAK cantik, Lelaki Income tinggi, Kacak dan Masculine pun TAK NAK kat kau. So sedarlah diri tu… At least muka kena licin n body Solid.. Itu pun belum tentu dia nak buat isteri.

For your Information:
Lelaki kelas atasan mereka tidak teperdaya dengan Gold Digger, mereka dah masak sangat perangai Gold Diggers, Even so kalau mereka layan si Gold Digger, Kenyataannya ialah: They just want to fuck you then trash you like a Garbage..

Wanita Melayu sekarang bersepah yang Gold Diggers.
Orang income tinggi dengan Income rendah ada dunia yang berbeza. So sila hidup berdasarkan reality, Jangan terpengaruh dengan Drama melayu bodoh, Tak ada Prince charming naik 5 Series datang melamar kau orang. Perempuan kelas atas yang setaraf dengan mereka tu lagi hot bergetah. Cantik tahap model.. Tak pakai make up pun berseri, Tak mandi 2 hari pun Hot lagi.. Kulit lembut, Badan Cantik sebab masuk Spa 3 kali seminggu.. Berbanding dengan kau yang pakai make up Harga RM150 untuk sebulan dok cover Jerawat dan Pigment kulit yang tak serasi, Dah la Muka Comot, Badan pun tak cantik, Perut banyak lipat pulak.

I mean,
Come on brother.
Cuba jadi Jantan, Kepada lelaki semua, Kalau kau nak nikah yang paling PENTING ialah kena cari wanita yang bertolak ansur dan memahami. Kalau tak memang lepas kahwin hidup kau Stress setiap hari..

Jangan terpedaya dengan Make Up perempuan,
Mereka yang jenis kuat Make Up ni, Kalau kalau buang make up tu akan terserlah semua cacat cela so serupa je anda kahwin dengan PONDAN.Auni Ameera




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah