SHOPPE

Laeticia Phylliscia Raveena Pondan Malaysia Johan Pertandingan Ratu Cantik 2017

Share:
Laeticia Phylliscia Raveena Pondan Malaysia Johan Pertandingan Ratu Cantik 2017



SEORANG ‘wanita’ dari Malaysia telah memenangi Pertandingan Ratu Cantik Transeksual Australia 2017, di Melbourse, menewaskan 12 peserta lain.




Laeticia Phylliscia Raveena, yang berasal dari Kuala Lumpur memenangi hadiah baucar bernilai AS$15,000 (RM66,450) daripada Hospital Kosmetik Kamol, Bangkok pada Sabtu.

Menurut laman Facebook Miss Gay & Miss Transeksual, Laetica yang juga merupakan seorang chef turut memenangi kategori “Best in Rio Carnival Costume”.


Difahamkan, beliau akan menggunakan gelaran yang diterima untuk mempromosikan Rising Star, sebuah organisasi yang ditubuhkannya untuk memberi inspirasi kepada wanita transgender berbakat untuk mencapai potensi diri mereka sepenuhnya.

Berita kemenangan Laetica turut membuatkan aktivis mak nyah, Nisha Ayub berkongsikan kegembiraan dengan mengatakan kemenangan beliau membuatkan komuniti itu berbangga dengannya.

“Tahniah kepada wakil transeksual Malaysia, Laeticia Phylliscia Raveena kerana memenangi pertandingan Ratu Cantik Transeksual Australia. Dia sememangnya layak bergelar ratu,” katanya.

Pertandingan tahunan ini adalah yang terbesar seumpamanya di Australia, khas untuk penyamar perempuan, transeksual, penghibur “drag queen” dan wanita transgender.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah