SHOPPE

‘Monopoli’ Shila Amzah Tewas Kepada Wan Azlyn

Share:
‘Monopoli’ Shila Amzah  Tewas Kepada Wan Azlyn



NAMA Wan Azlyn Maashah atau Darling mungkin tidak begitu dikenali dalam dunia hiburan Melayu, tetapi tahukah anda dalam masyarakat Tionghua terutama di utara semenanjung, nama beliau kini mula menjadi sebutan dan ‘rebutan’ promoter persembahan di sana.




Bahkan cakap-cakap mula kedengaran yang nyanyian serta kehebatannya membawa lagu-lagu Cina daripada pelbagai dialek jauh lebih hebat daripada Shila Amzah, penyanyi negara yang sedang mencipta nama di China ketika ini.

Siapa sangka penyanyi bersuara lemak merdu dan gemersik ini rupa-rupanya masih bersekolah di Tingkatan Lima sedangkan suaranya jauh lebih matang daripada usianya.

Ketika ditemui secara eksklusif oleh Mynewshub baru-baru ini, Darling awal-awal lagi menepis ‘cakap-cakap’ yang dirinya sedang mengejar populariti Shila atau lebih tepat, hendak ‘membayangi’ anak penyanyi terkenal ND Lala itu.


“Mungkin kerana saya pun lebih dikenali kerana mendendangkan lagu-lagu Cina maka timbul persepsi sebegitu. Hakikatnya dari segi lenggok suara, umur dan pengalaman, kami jauh berbeza. Yang pasti sudah tentu saya mahu dikenali dengan imej sendiri, Wan Azlyn adalah Wan Azlyn dan Shila adalah Shila.

“Secara peribadi saya juga mengagumi beliau tetapi pada masa yang sama saya tidak mahu membayangi atau dibayangi sesiapa. Saya tekad untuk bekerja keras dan memberikan yang terbaik untuk peminat muzik tanah air. Persaingan ini bagi saya cukup sihat dan mengujakan,” kata Darling sambil tersenyum.

Antara fakta menarik mengenai Darling, dia yang bersekolah di Sekolah Menengah Chio Min, Kulim, Kedah, berkebolehan menyanyi dalam 10 bahasa berbeza termasuk bahasa Melayu, Inggeris, Mandarin, Kantonis, Hokkien, Hindi, Thailand, Jepun, Korea dan Arab.

Suara Darling yang pernah muncul Naib Juara pertandingan nyanyian Idola Kecil pada tahun 2012, kini sering berkumandang di stesen-stesen radio terkenal apabila tampil dengan lagu duet bersama kumpulan Viral berjudul Takkan Ada ciptaan komposer, DJ Fuzz.

Menyentuh mengenai perancangan pada 2017, Darling berkata, selain sibuk menghadapi persediaan untuk peperiksaan SPM, dia juga bakal terbang ke China untuk menyertai sebuah pertandingan nyanyian di negara tembok besar itu.


“Kelihatan seperti jadual saya cukup sibuk apatah lagi hendak memenuhi permintaan untuk mengadakan show di seluruh negara, namun saya merasa cukup bertuah dengan kehadiran ayah yang sentiasa menyusun perjalanan karier seni saya hingga membolehkan semua benda yang dirancang berjalan dengan baik dan teratur.

“Paling penting saya kena jaga semua sudut…daripada aspek nyanyian, pelajaran hinggalah dari segi penampilan kerana walaupun sering dijemput menyanyi di pentas anjuran masyarakat bukan Islam, saya telah diajar dan diasuh untuk tidak sama sekali berbuat sesuatu yang dilarang oleh agama dan budaya kita orang timur,” katanya mengakhiri perbualan.

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan khidmat Darling, bolehlah menghubungi pengurusnya talian 011 10696756.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah