SHOPPE

Spec Samsung Galaxy Note 3 Yang Awesome

Share:


Borong Kosmetik Murah Giler




Memandangkan aku dan wife aku baru beli samsung galaxy note 3 gold edition (black), jadi aku akan ceritakan kehebatan Note 3 berbanding dengan Note 1 dan 2.

Samsung Galaxy Note 3 Mempunyai spesifikasi seperti berikut:

1. Processor 2.3Ghz
2. Ram 3 Giga Byte
3. Internal Memory 32 Giga Byte
4. External Memory Boleh Support Sehingga 64 Giga Byte

Wah......sape2 yang ada Samsung Galaxy Note 3 ini ibarat ada sebuah lap top yang boleh diisi dalam kocek...menarik bukan???

Kalau nak dibandingkan dengan Samsung Galaxy S5 yang baru keluar baru-baru ni..bezanya dengan note 3 adalah dari segi RAM. S5 mempunyai RAM 2 Giga Byte Sahaja. Tapi spesifikasi yang lain memang mengatasi Galaxy Note 3.

Mengapa aku memilih Note 3 dan bukan S5??...Yang pertama adalah RAM Note 3 iaitu 3 Giga Byte dan yang kedua aku memang suka kepada Legasi Galaxy Note dan yang paling penting Note 3 yang seksi menarik minat aku...hahahhahaha

RAM adalah sangat penting apabila kita membuka  banyak aplikasi secara serentak. Cuba bayangkan laptop korang yang mempunyai kelajuan processor yang sama dan RAM yang berbeza. Katakan Laptop A RAM 2 Giga Byte dan Laptop B RAM ada 8 Giga Byte. Yang mana lebih laju/pantas?? Tentulah yang mempunya RAM yang besar kan????..

Samsung Galaxy Note 3 aku dah upgrade external memory kepada 64 Giga Byte..Memang mantap...harg pun sekitar RM150.00. Itu pun beli di Plaza Low Yatt. Kalau beli kat kedai talipon memang kena sembelih lah jawabnya harga sampai dekat RM300 - RM400..Melampau sungguh !!!


Borong Kosmetik Murah Giler

No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah