SHOPPE

Bila Customer Menjadi Perangai Setan....

Share:
Bila customer bertukar menjadi perangai macam setan apa yang perlu kita lalukan?

A. Buat tak tak tau saje
B. Maki balik customer tu
C. Report polis sebab kita dimaki
D. Bagi balik apa yang dia nak

Apa jawapan korang?...pernah tak anda mendapat mesej seperti dibawah?..Saya rasa semua yang meniaga online ni mesti dapat mesej lebih kurang macam ni atau pun lebih teruk lagi. Biasalah kan dugaan orang yang meniaga memang selalu ada. Anggaplah semua itu dugaan untuk mencapai kejayaan. Kita patut bersyukur sebab kita terpilih untuk diuji oleh Allah kan?..




Sebenarnya bukan salah kita tak hantar barang kat custumer.Kadang-kadang customer tak check dalam tong pos mereka sebab pos laju kalau orang takde kat rumah dia akan bagi satu note untuk kita pegi tuntut kepada pos laju berhampiran. Kalau kita tak tuntut dalam satu minggu++ barang itu akan return kepada sender.



Barang customer ni cuma bernilai RM25 tapi tahap kemarahan dia macam barang bernilai RM25 JUTA. Apa pun kita sebagai peniaga kena ingat..CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT.

Customer saya ni perempuan..tapi imej tadi tu LAKI dia...kalau saya screenshoot mesej dari customer saya ni lagi dasyat ayat dia mesti anda terkejut..biarlah menjadi rahsia saya...:)


No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah