SHOPPE

WANITA YANG GEMAR RAMAS PAYUDARA BOLEH MENGELAK DARI TERKENA KANSER

Share:
WANITA YANG GEMAR RAMAS PAYUDARA BOLEH MENGELAK DARI TERKENA KANSER

payudara pink


WANITA YANG GEMAR RAMAS PAYUDARA BOLEH MENGELAK DARI TERKENA KANSER | Meramas atau meraba payudara merupakan kaedah mujarab untuk mengesan kanser sejak awal. Dengan tambahan sedikit tekanan, meramas payudara bahkan boleh menghalang pertumbuhan kanser payudara. Jadi jangan hanya diraba, sesekali boleh diramas.

Ramasan lembut di rangkaian payudara terbukti boleh mencegah sel-sel keganasan padapayudara untuk berkembang menjadi sel kanser. Eksperimen di makmal menunjukkan,pertumbuhan sel-sel tersebut kembali ke pola yang normal setelah diramas-ramas.

Hal ini menguatkan keyakinan selama ini bahawa memang butuh tenaga untuk boleh mempengaruhi pertumbuhan manusia. Misalnya saja angkat beban boleh membuat otot membesar, sementara tenaga dalam bentuk gaya graviti kadang boleh mempengaruhi kekuatan otot.

"Sudah berabad-abad orang mengetahui bahawa kekuatan fizikal boleh mempengaruhi tubuh,kata Gautham Venugopalan, salah seorang saintis yang mengetuai pasukan penyelidikan diUniversity of California di Berkeley, seperti yang dipetik health.detik.com dari Daily Mail.



Dalam kaitannya dengan sel kanser, tenaga yang dikeluarkan saat memerah boleh membuatsel-sel keganasan kembali jadi sel sihat. Tanpa adanya tenaga dari luar, pertumbuhan sel-selkeganasan lama kelamaan akan berkembang menjadi sel kanser yang mematikan.

Para saintis mengibaratkan sel-sel keganasan ini sebenarnya tidak benar-benar melupakancara untuk tumbuh sebagai sel sihat. Dengan dibimbing melalui tenaga saat memerah, makasel-sel tersebut seperti diingatkan untuk kembali ke jalan yang benar.

Meski demikian, Prof Daniel Fletcher dari Berkeley laboratory mengatakan bahawa meramas payudara tidak serta merta boleh dikatakan sebagai terapi kanser payudara. Penemuan ini hanya diartikan sebagai harapan baru untuk mempelajari pertumbuhan sel kanser dan pada saatnya nanti diharapkan dapat untuk menyembuhkan.

Tentu saja bagi anda para lelaki(suami), bukan bermakna anda boleh sembarangan meraba apalagi meramas payudara wanita yang sedang lewat di depan anda dengan alasan ini. Jika anda lakukan anda akan diseret  ke balai polis kerana gangguan seksual.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah