SHOPPE

Menarik..!!! Pemuda ini memuatkan komen yang harus anda fikirkan sejenak - Kes Pergaduhan di Plaza Low Yat

Share:
Menarik..!!! Pemuda ini memuatkan komen yang harus anda fikirkan sejenak - Kes Pergaduhan di Plaza Low Yat



Bukit Bintang - 13 Julai 2015. Peristiwa pergaduhan di Plaza Low Yat kelmarin telah mendapat perhatian umum, boleh dikatakan menjadi viral di laman-laman sosial. Maka bermulalah serangan dari ‘keyboard warrior’ yang tiada hentinya. Setiap info samada bergambar, video, mahupun text ringkas ke WhatsApp, Twitter, Facebook, Wee Chat tidak terlepas pandang dengan info-info yang dikemaskini dan dikongsi oleh setiap orang.

Kecekapan polis dalam menangani situasi sebegini juga harus diambil perhatian. Tindakan pihak polis dengan menutup jalan di sekitar Bukit Bintang sedikit sebanyak dapat mengelakkan kejadian perbalahan ini lebih menjadi parah.




Namun rata-rata netizen banyak memberi komen-komen yang negatif maupun positif.
Kapsyen pemuda ini di salah satu postingan di facebook membuatkan kita akan berfikir sejenak, ada baiknya seperti yang dikatakannya ini. Jadikanlah negara Malaysia sebuah negara yang aman.


“Malam ni kat lowyat..esok lusa kalau merebak ke tempat len..pisang beb !! Aku ada adk2 lg..mak pak aku..nenek kat kg..kita mmg x takut dengan bangsa cha ya nun alip ni..tp kita risau akan keselamatan keluarga kita..dan kita tidak minx pun untuk 513 berulang kembali..Please wahai bangsaku..pikirkan org disekelilingmu..biar cerita ini berakhir malam ini sahaja..jgn jdkan ianya sebagai sebuah sejarah besar negara..” - CA Aineel Zihnee

Seperti yang dikatakan oleh pemuda yang dikenali dengan CA Aineel Zihnee, Malam ni (bergaduh) di Low Yat, esok lusa kalau bergaduh di tempat lain, (jadi) pisanglah jawabnya.

Beliau juga menyatakan kebimbangan sekiranya perkara ini terus merebak ketempat lain kerana risau akan keselamatan keluarga. Beliau juga menyeru agar bangsa Melayu fikirkanlah juga kepada orang yang berada disekeliling, dan menyatakan supaya sejarah isu perkauman 13 Mei itu tidak akan berulang sekali lagi. - sensasi.org - Mzn



-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  sensasi




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah