SHOPPE

Ibu Asik Main Facebook Tak Sedar Anak Dirogol Dan Digigit Kera

Share:
Ibu Asik Main Facebook Tak Sedar Anak Dirogol Dan Digigit Kera


Ibu Asik Main Facebook Tak Sedar Anak Dirogol Dan Digigit Kera|Tidak dapat dinafikan, seiring dengan kecanggihan teknologi masa kini, disebalik kebaikan yang ada pada alat ini, terselit juga keburukan yang jelas boleh kita lihat. Contohnya manusia kini lalai dengan melayari media sosial sehingga alpa.

Gara-gara terlalu taksub melayari media sosial dan tidak mengambil peka dengan keadaan sekeliling, ibu ini sanggup membiarkan anaknya bersendirian tanpa memikirkan padah yang berlaku.

Menyedihkan apabila melihat keadaan kanak-kanak malang ini terseksa akibat diserang oleh beruk liar. Ikuti kisah kanak-kanak malang ini:

Dalam sebuah kawasan persendirian, tinggal satu keluarga iaitu, suami isteri dan dua orang anak kembar sepasang, iaitu seorang lelaki dan seorang perempuan, masing-masing berusia 2 tahun. Suami pula bekerja sendiri dengan mengusahakan tanaman pisang dalam tanah pusaka dari arwah ibubapanya, manakala isterinya atau ibu kepada dua beradik kembar ini menjadi suri rumah sepenuh masa dan mempunyai hobi bersosial di laman facebook, twitter dan sebagainya. Tak kira bila, kadangkala tangisan anak berhenti sendiri tanpa di hiraukan, namun dari segi makan minum dan pakaian anaknya cukup terjaga.




Sehinggalah pada suatu petang, ketika si ibu mandi manakala anak lelakinya tidur di buaian, tinggallah anak perempuannya seorang diri bermain di dapur rumah dengan pintu ternganga. Ketika itu bertandan-tandan pisang nipah yang mulai masak beronggok di belakang dapur rumah mereka.

Keseronokkan anak kecil bermain dalam keadaan telanjang telah menarik perhatian seekor beruk (monyet jenis besar bebulu kuning) sedang memerhati kan timbunan pisang di belakang rumah. Ketika ibu kanak-kanak perempuan masih mandi, ketika itulah kera tadi datang untuk mencuri pisang.

Ketika memunggah pisang, kera terbabit telah terpandang kanak-kanak perempuan bermain seorang diri dalam keadaan bogel di dapur rumah. Walaupun di pagar paras pinggang, untuk mengelakkan anak bermain di luar, namun tidak menghalang beruk untuk masuk kedalam rumah.

Sehinggalah si ibu selesai mandi, tanpa dihiraukan anaknya, terus naik ke ruang atas rumah untuk menyalin pakaian. Ketika itu si ibu mula mendengar tangisan anak nya, disaat ibu nya masih mengemaskan diri, ketika itulah beruk tu masuk dan cuba mencederakan kanak-kanak tersebut dengan menarik rambut serta mengigit bahagian peha dan lengan kanak-kanak malang tadi, termasuklah beruk tadi telah menyetubuhi kanak-kanak malang tanpa perasaan.

Mendengar tagisan anaknya semakin kuat, ibunya mula risau dan turun untuk mendapatkan anaknya. Hampir pengsan si ibu melihat keadaan anaknya, bila darah mengalir dengan banyak nya dari kesan luka, termasuklah kemaluan anak gadis kecilnya. Si ibu menangis dan terus mendapatkan anak nya. Sementara menunggu suaminya balik, luka di tubuh kanak-kanak malang tadi di sapu dengan ubat luka.

Setelah 3 jam berlalu, barulah ayahnya balik dan membawa anaknya ke klinik berhampiran. Laporan polis dibuat, dan nyaris juga si ibu didakwa di mahkamah atas kecuaiannya. Setelah pemeriksaan dan rawatan dilakukan, doktor memaklumkan terdapat kesan tusukan pada kemaluan anak mereka dan harus sentiasa diawasi dengan mendapat rawatan susulan agar tidak dijangkiti kuman merbahaya.

Seminggu selepas itu, kanak-kanak malang tadi mula sembuh namun ibunya kesal sepanjang hayat kerana tidak menjaga anaknya sebaik mungkin sehingga kepercayaan suaminya hilang dan terpaksa mengupah pengasuh untuk menjaga kedua anak mereka di rumah.

Sebagai pengajaran dan ingatan buat ibu-ibu yang mempunyai anak kecil, lebih-lebih lagi mereka yang tinggal berhampiran dengan hutan, bahaya jika biarkan anak kecil keseorangan kerana kanak-kanak kecil masih belum kenal erti bahaya. Lindungilah anak anda sebelum menjadi mangsa.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah