SHOPPE

Wanita Hasilkan Roti Dari Yis Jangkitan Vaginanya

Share:
Wanita Hasilkan Roti Dari Yis Jangkitan Vaginanya



MELESTARIKAN alam semula jadi bagi memastikan kelangsungan hidup adalah sesuatu yang terpuji, namun bagaimana pula jika salah satu bahan dalam roti yang sedang anda makan adalah yis yang diambil daripada vagina?

Pasti roti yang dikunyah tersembur serta-merta kan!

Itulah yang dilakukan oleh seorang wanita di United Kingdom, Zoe Stavri, apabila berjaya menghasilkan roti daripada yis yang sebenarnya diekstrak daripada bibir kemaluannya.

Zoe, yang juga merupakan penulis blog feminis berjudul Another Angry Woman, berkata beliau mendapat idea menjijikkan itu ketika pernah mengalami jangkitan pada lurah farajnya.




Penyakit kelamin yang digelar thrush atau dalam bahasa Malaysianya, keputihan, lazimnya disebabkan oleh jangkitan yis yang hidup secara semula jadi di dalam faraj wanita.

Thrush mengakibatkan vagina wanita mengalami kegatalan yang membawa kepada kerengsaan di samping pengeluaran lendir atau mukus berwarna putih-keputihan yang banyak.

Mengakui beliau memiliki ‘otak kuning’ dan minat yang mendalam terhadap sains, Zoe kemudiannya terinspirasi untuk menghasilkan roti jenis doh masam daripada keputihannya sendiri.

Katanya, dia menggunakan bantuan batang zakar palsu bagi mengumpulkan cecair farajnya untuk dijadikan yis sebelum dimasukkan ke dalam campuran air suam sebelum gula bagi mengaktifkan kultur hidup tersebut.

Campuran ibu roti itu kemudiannya dibiarkan untuk menapai dalam tempoh tiga hari bagi menghasilkan roti doh masam yang mempunyai rasa ‘masam-masam masin’.

Eksperimen gila beliau telah dikongsi menerusi laman sosial, namun telah ditempelak hebat oleh ramai netizen.

“Ada sesuatu yang benar-benar ‘tak kena’ dengan kamu”, komen @Favri.

Seorang lagi netizen,@_tamato_,  menyifatkan Zoe sebagai seorang yang pengotor manakala @Kyle_Shack berkata, beliau tidak akan makan roti lagi selepas ini.

Bagaimanapun, Zoe sedikit pun tidak terjejas dengan kritikan yang diterimanya. Katanya kepada akhbar Daily Mail: “Kenapa bazirkan ‘benda’ yang baik?”

Okay.

Kes menggunakan bendalir tubuh dalam ciptaan kulinari mengingatkan penulis kepada aktivis kempen penyusuan ibu Victoria Hiley (juga dari Britain), yang mencipta aiskrim diperbuat daripada susu ibu.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-

Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah