SHOPPE

MACAU SCAM Tumpas Gara-Gara Suka Tunjuk Kemewahan Luar Biasa

Share:

MACAU SCAM Tumpas Gara-Gara Suka Tunjuk Kemewahan Luar Biasa


Kini heb0h diperkatakan tentang pnahanan seorang lelaki berpngkat Datuk Seri dan Datuk oleh Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) diprcayai terlibat dalam k3s penlpuan slndiket atau ‘macau scamm’.


Mesti ramai yang nak tahu, siapakah individu-individu tersebut. Katanya, mereka ini sangat terkenal dalam kalangan seIebriti tanah air kita dan menjalani kehidupan yang sangat mewah.


B0s bsar dah kena tngkap


Terkini, menerusi perk0ngsian di Facebook mend3dahkan identiti individu-individu yang dithan SPRM itu. Dimaklumkan, lelaki berpangkat Datuk Seri itu merupakan ketua atau bos yang selama ini menjalankan aktiviti ‘macau scamm’.













Kosmo! Online meIap0rkan individu terbablt juga didkwa terlibat dalam judl dalam taIian serta aktiviti pengubbahan wang hram.


5 individu termasuk 2 orang yang bergeIar Datuk Seri dan Datuk dithan Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) semalam bagi membntu slasatan k3s penl­puan slndiket Macau Scamm di negara ini.


Difahamkan, salah seorang daripada mereka sngat dikenali dalam kalangan seIebriti tanah air selain menjalani kehidupan serba mewah. Menurut sumber, Datuk Seri dan isterinya juga diprcayai se­ring berprti bersama beberapa seIebriti p0pular.


Pasangan itu juga tidak segan siIu mempmerkan kehidupan mewahnya di medla s0siaI.


Katanya, Datuk Seri itu diprcayai seorang t4uke judl onIine serta terlibat dalam aktiviti pengubbahan wang hram.


“Wang hasil keglatan hram itu kemudiannya ‘dicuci’ atau digunakan untuk menjalankan perniagaan vape yang diusahakan oleh seIebriti yang telah dipnggil oleh SPRM di Putrajaya.


“Sspek bergeIar Datuk Seri itu juga diprcayai merupakan rakan niaga kepada pers0naliti yang juga artis,” kata sumber itu semalam.


Terdahulu, kelima-lima individu terbbit dibawa ke Mhkamah Majlstret Putrajaya di sini semalam untuk mendpatkan pe­rlntah thanan rman.


Kelima-lima sspek yang terdiri daripada tiga lelaki dan dua wanlta tiba di mhkamah ber­kenaan pada pukul 3 petang semaIam dengan memakai baju Iokap SPRM berwarna oren.


Butiran mengenai tempoh rman kesemua individu terbabit bgaimanapun tidak dik0ngsi oleh pihak SPRM walaupun pihak medla menunggu hampir lima jam di luar mhkamah tersebut.


Beberapa sIebriti tanah air yang pernah terlibat perniagaan bersama individu terbabit juga turut dipnggil oleh SPRM untuk membantu slasatan.


Kalau Tuhan nak jtuhkan tu sekejap jer


Dalam pada itu, rata-rata ntlzen berpuas hati apabila mendpat tahu mengenai tngkapan tersebut. Kebanyakan mereka menyatakan pernah dan hampir menjadi mngsa penlpuan sc4mmer.





Banyak jalan cari rezeki yang halal di bumi Tuhan ini, jangan disbabkan wang ringgit kita sebagai manusia sanggup menlpu dan menganlaya orang lain.


Sumber :OMM & K! ONLINE, ViralOhViral(FB)



No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah