SHOPPE

Video Ray Hushpuppi Dan Geng Macau Scam Versi Dubai Tumpas Setelah Perdaya Hampir 2 Juta Orang Di Seluruh Dunia

Share:

Video Ray Hushpuppi Dan Geng Macau Scam Versi Dubai Tumpas Setelah Perdaya Hampir 2 Juta Orang Di Seluruh Dunia


Mungkin tidak ramai yang tahu, kira-kira 1 bulan yang lalu telah tert4ngkapnya seorang “insta famous” di Dubai. Namanya adalah Ramon Olorunwa Abbas atau lebih dikenali dengan nama Ray Hushpuppi.


Dia adalah seorang rkyat yang berasal dari Nigeria.


Dengan menggunakan nama gelaran di laman soslal Instagram miliknya iaitu Hushpuppi yang mempunyai 2.5 juta pengikut, beliau ini tampak sering berkongsi kehidupannya yang serba mewah.


Hampir setiap hari dia berkongsi koleksi kenderaan mewah miliknya, ke tempat-tempat mewah di serata dunia dengan menaiki jet peribadi, dan membeli beberapa jam tangan berjenama mewah.


Dia juga sering membeli belah pakaian yang berjenama ribuan dollar. Pokoknya apa sahaja keluaran terbaru terutama yang keluaran terhad dari jenama mewah akan dibelinya. Sehinggakan dia menggelar dirinya sebagai “Billionaire Gucci Master”.


Kerana sering berkongsi segala kemewahan yang dimilikinya di Instagram, secara tid4k sedar dia telah menarik minat pihak FBl untuk mengenali siapa dirinya.


Dia sering memberitahu segala kemewahan yang dia ada ini datang dari hasil perniagaannya tetapi dia tidak pernah memberitahu apa jenis perniagaannya kepada umum.


Selama 4 bulan, pihak FBl mengekori dan memantau segala pergerakannya melalui instagram miliknya (Hushpuppi) itu.


Akhirnya, kecekapan pihak FBl telah dapat mengetahui bahawasanya Hushpuppi adalah seorang “sc4mmer” dalam talian.


Abbas mempunyai rangkaian pasukan yang terdiri seramai 12 orang. M0dus oper4ndi Abbas dan pasukannya adalah menghantar e-mail p4lsu ke beberapa buah pasukan bola s3pak dan bintang-bintang bola s3pak yang tertumpu di Liga Perdana Inggeris di UK.


Dengan menggunakan kepakarannya, mereka berjaya masuk ke dalam data peribadi perbankan pasukan dan pemain tersebut. Mereka juga mempunyai kepakaran dalam memindahkan wang yang telah di sc4m itu ke beberapa akaun p4lsu mereka di beberapa buah negara di serata dunia hanya dengan transaksi dalam talian.



Mereka berjaya memindahkan wang-wang tersebut berjuta-juta dollar setiap hari.


Setelah pihak FBl mempunyai cukup bukti, mereka dengan kerjasama P0lice Dub4i merancang pen4ngkapan ke atas Abbas di tempat kediamannya di sebuah kediaman mewah di pusat bandar Dubai.


Oper4si khas itu dinamakan “Oper4tion F0x Hunnt 2”.


Abbas dan beberapa orang rakannya berjaya dit4ngkap pada malam ketika dia sedang tidur.


P0lice Dubai juga telah membuat video khas pada malam oper4si penngkapan Abbas itu.


Kini Abbas atau Hushpuppi serta rakan subam4hatnya telah dih4dapkan di mhkmah DOJ di New York, Amerika Syarikat atas perbuatannya.


Apa yang menarik, Abbas juga pernah tinggal di Malaysia untuk beberapa ketika.


Bergitulah pengakhiran seorang “Insta Famous” dengan kehidupan yang serba mewah tetapi p4lsu.


Jangan berkongsi kemewahan sekiranya tangan anda tid4k bersih. Mungkin anda tidak sedar dalam anda gembira kerana mendapat populariti dan pengikut yang ramai, ada mata “pengu4sa” yang memerhati tanpa anda sedari.


Sumber : Iesya Teoh, Dedah.Co



No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah