SHOPPE

Unik!!!...Tokong Terbiar Di Jepun Jadi ‘Tokong Coli’

Share:
Unik!!!...Tokong Terbiar Di Jepun Jadi ‘Tokong Coli’


UNIK… Sebuah tokong terbiar di Jepun ini kelihatan biasa dari luar namun apabila melangkah masuk, sudah tentu terkejut melihat ‘dekorasi’ dalamannya.




Rocketnews24 melaporkan tokong terbiar tersebut menarik perhatian orang ramai apabila banyak coli tergantung di siling dan dinding dalam bangunan tersebut.


Bangunan yang digelar ‘haikyo’ itu mendapat perhatian penduduk di Jepun yang mahu melihat dan mengetahui motif terdapat banyak coli di dalam tokong terbiar itu.

Ianya dikongsikan pengguna di media sosial dan turut mendapat liputan daripada stesen TV tempatan.

Berita mengenai tokong Buddha yang kelihatan menyeramkan itu muncul sejak enam tahun lalu dan sering dikunjungi peminat haikyo dari seluruh Jepun sehinggakan tokong tersebut diberi nama jolokan ‘tokong coli’.


Didalam sebuah bilik di bangunan tersebut terdapat katil dan beberapa koleksi coli yang diikat di siling dan dinding dan ada juga beberapa sarung kaki di bilik lain.

Pengunjung turut dapat melihat sendiri beberapa keping gambar wanita dalam keadaan tersenyum, anak patung bogel yang dipaku pada dinding, alatan memuja dan beberapa karya seni serta dalam bilik tersebut.


Keadaan di dalam tokong tersebut sangat mengerikan dengan ditambahkan lagi dengan cahaya pada waktu siang.

Bagaimanapun, ada pelawat yang tidak yakin dengan ‘keseraman’ tokong tersebut kerana ianya seperti sengaja diadakan.


Ini susulan bangunan tersebut yang dipaksa ditutup pada 2002 kerana pernah menipu orang ramai sehingga menerima jolokan ‘tokong si penipu’.

Namun, persoalan mengenai kejadian coli tergantung mungkin satu pertunjukan seni atau ada rahsia lain masih misteri yang bakal dibongkar suatu hari nanti.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah