SHOPPE

13 KELAKUAN WANITA YANG MEMBUATKAN LELAKI CAIR

Share:
13 KELAKUAN WANITA YANG MEMBUATKAN LELAKI CAIR



Ramai yang salah anggap dengan gerak tubuh dan cara lelaki melayan wanita. Lelaki ‘kaya’ dengan gerak tubuh, bahasa badan, cara pandangan, dan cara percakapan.

Lelaki gemar menguji wanita pujaan hati sebelum diangkat menjadi pasangan hidup. Mereka menguji dengan cara yang ada kalanya disalah tafsirkan wanita.




Berikut adalah 13 kriteria wanita yang menjadi idaman setiap lelaki.

1. Rupa Paras

Rupa paras cantik dikira bonus. Tapi rupa paras cantik itu terlalu subjektif untuk digambarkan. Ada yang manis dipandang, ada yang comel, dan banyak lagi. Awas, lelaki tak memandang paras rupa semata-mata pada bakal isteri. Haaa.. rupa cantik belum tentu hati pun cantik molek!

2. Pegangan Agama

Kebiasaannya wanita idaman lelaki perlulah mempunyai pegangan agama yang kuat supaya dapat mendidik anak-anak kelak. Selalunya biar pun lelaki itu jenis ‘gila-gila’, dia tetap fokus cari wanita yang sopan. Cari pasangan hidup haruslah kuat pegangan agama agar masing-masing dapat memperbetulkan apa yang salah dan melengkapi apa yang kurang.

3. Budi Pekerti

Budi pekerti yang baik pasti menjadi idaman lelaki. Tingkah laku, adab, kesopanan menjadi elemen penting dalam menilai seseorang. Ibu yang baik budi pekerti pasti melahirkan anak yang baik.

4. Pandai Masak

Kalau dapat bakal isteri yang pandai masak, maka bahagialah perut mereka. Bagi yang kurang pandai memasak anda masih lagi boleh belajar dan curi peluang masak bersama, asah ‘skill’.  Percayalah, air tangan wanita mampu sejukkan emosi lelaki yang merajuk. Eh, mentua pun boleh sangkut!

5. Bijak Mengurus Kewangan

Ini sangat penting kerana sedikit sebanyak dapat membantu pasangan apabila sudah berkahwin dalam menguruskan kewangan keluarga. Jika bakal isteri bijak menguruskan kewangan, itu menandakan bahawa dia bukanlah seorang yang boros. Pengurusan kewangan yang baik dapat menjamin masa
depan yang cerah bersama anak-anak kelak.

6. Pandai Ambil Hati Keluarga Mentua

Anda kena bijak mengambil hati keluarga calon mentua. Jangan terlalu peramah, dan jangan terlalu pendiam. Tetapi ingat, jangan bermuka-muka kerana anda akan dianggap hipokrit. Sebaiknya jadilah diri sendiri.

7. Menerima Seadanya

Wanita yang sanggup menerima kelemahan pasangan adalah wanita yang sangat berharga bagi lelaki. Lumrah kehidupan pasti ada turun naik. Kehidupan suami isteri perlulah seiring dan sejalan serta bersama-sama menempuh pahit manis dalam perkahwinan. Jangan pula nanti semasa senang sahaja anda bersama suami, semasa susah dibiarkan si suami sendiri.

8. Hormat

Setinggi mana pun pangkat dan darjat, hormat dan patuh pada suami lebih penting daripada segalanya. Biasanya lelaki tidak mengharapkan penghormatan yang tinggi seperti tunduk kepadanya sehingga tidak boleh bersuara. Cukup sekadar menghormatinya sebagai suami dan ketua keluarga.

9. Boleh Terima Teguran

Teguran calon suami bukan bermakna benci tapi untuk memberikan kebaikan. Semua pasangan mahu kesempurnaan dalam hubungan mereka, jadi terimalah teguran calon suami dengan hati terbuka. Lelaki akan lebih selesa dengan bakal isteri yang  tak mudah ‘sentap’ atau merajuk.

10. Setia

Jangan cuba bermain api kerana lelaki boleh hilang pertimbangan apabila berbicara tentang isu ini. Kesetiaan dalam perhubungan suami isteri sangat penting sebab anda nak berkongsi hidup lama dengan pasangan. Sudah tentu, lelaki mahukan calon isteri yang setia!

11. Berdikari

Kaum Adam sangat kagum dengan wanita yang pandai berdikari. Ini bermakna si isteri mampu melakukan sesuatu perkara tanpa terlalu bergantung kepada mereka. Wanita berdikari boleh memberi kesenangan dalam mengharungi kehidupan berumah tangga kelak. Terlalu bergantung kepada lelaki bukan sahaja menimbulkan kesusahan tetapi merimaskan lelaki. Sebab itulah ramai lelaki tertarik memilih calon isteri yang bijak dan berdikari.

12. Manja

Lelaki menyukai wanita yang keanak-anakan atau mempunyai sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Namun begitu, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tidak sesuai kerana ia akan menampakkan wanita itu seperti kurang matang. Lama kelamaan, lelaki akan berasa rimas.

13. Tak  Cerewet

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Wanita cerewet merimaskan dan menyebabkan lelaki merasa jemu. Biasanya, wanita cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  wartawan-jalanan




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah