SHOPPE

Bekas Artis K-pop Cantik Menawan Bertudung Setelah Memeluk Islam, Siapakah Beliau?

Share:
Bekas Artis K-pop Cantik Menawan Bertudung Setelah Memeluk Islam, Siapakah Beliau?


Siapkah gadis cantik ini yang sudah pasti berjaya menarik pehatian ramai lelaki di luar sana bahkan perhatian golongan wanita juga melihat kesopanan gadis ini bertudung.




Gadis yang bernama Ayana Moon berumur 20 tahun ini bukanlah sengaja mengenakan tudung untuk menarik pehatian orang ramai, sebaliknya dia memang seorang muaalaf yang kini sedang mendalami Agama Islam di mana dia dikatakan telah memilih Universiti Islam Antarabangsa (UIA) untuk melanjutkan pengajian disamping mendalami ilmu agama.

Kelibat gadis ini telah disedari pertengahan tahun lalu di mana namanya telah “Meletop” dikalangan netizen di Indonesia dah Thailand. Laman Instagramnya bernama @xolovelyayana kini telah diikuti oleh 114 ribu orang.

Ayana yang berasal dari Seoul ini dahulunya dikatakan merupakan seorang anggota kumpulan K-Pop dan beliau telah meninggalkan kumpulan berkenaan selepas memeluk Islam ketika di sekolah menengah.

Walaupun Islam merupakan agama yang amat kecil di Korea Selatan iaitu hanya 1%, bagi Ayana dia merupakan insan yang bertuah dan terpilih untuk bergelar seorang bergama Islam. Di dalam keluarganya, hanya dia seorang yang memeluk Islam.

Raut wajahnya yang manis seperti pelakon Korea, disulam dengan keindahan hijab yang dipakainya membuatkan rasa sejuk mata memandangnya.







-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  ohdunia




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah