SHOPPE

7 Gambar Ahli Politik Dyana Sofya Yang Seksi

Share:

7 Gambar Ahli Politik Dyana Sofya Yang Seksi




7 Gambar Ahli Politik Dyana Sofya Yang Seksi | Baru-baru ini kami dijemput menghadiri sebuah pertunjukkan fesyen di The Oak Hall, Menara OBYU, Damansara Perdana bagi meraikan koleksi ikonik Summeraya 2018 oleh pereka fesyen berbakat Rico Rinaldi.


Pertunjukkan fesyen koleksi khas busana Aidilfitri itu telah dihadiri oleh ramai selebriti termasukRozita Che Wan, Ziana Zain, Umie Aida, Hanis Zalikha, dan ramai lagi. Namun kehadiran wanita jelita ini telah menarik perhatian kami.


Walaupun beliau bukanlah seorang selebriti yang popular, namun kehadirannya cukup memberi aura yang kuat sebagai seorang ahli politik di negara ini. Ada ura-ura mengatakan Dyana akan bertanding di Pulau Pinang pada PRU-14 akan datang.

Di mata kami, Dyana layak digelar ahli politik yang paling seksi di Malaysia. Seksi itu bukan kerana soal baju yang dipakai atau solekan tebal tetapi mempunyai maksud yang lebih besar daripada kecantikan fizikal semata-mata. Jom lihat 7 foto Dyana ini yang boleh buatkan mata ramai lelaki di luar sana tak berkerdip.


1. Berasal Dari Ipoh



Dyana berasal dari Ipoh, emaknya pernah menjawat Setiausaha Bahagian Wanita UMNO yang pertama di Malaysia. Bapa saudara yang terlibat aktif didalam UMNO serta seluruh keluarganya.

2. Seorang Peguam



Wanita cantik ini merupakan seorang peguam Malaysia dan setiausaha politik kepada Ahli Parlimen dan bekas pemimpin. Dyana memperoleh ijazah sarjana muda dalam undang undang dari UiTM.

3. Seorang Penulis Buku



Ramai yang tak tahu, selain bergelar ahli politik, Dyana juga merupakan kolumnis untuk The Malay Mail Online. Ia juga menulis sebuah buku yang berjudul ‘Di Sini Bermula’ yang berisi kompilasi artikel-artikelnya yang ditulis di The Malay Mail Online.

4. Sudah Menjadi Tunangan Orang



Dyana baru-baru ini menarik perhatian ramai apabila disahkan bertunang dengan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari.

5. Ahli Parlimen Wanita Melayu DAP



Dyana telah dicalonkan sebagai calon DAP untuk Pilihan raya kecil Teluk Intan 2014 dimana kemenangan akan menjadikannya Ahli Parlimen wanita Melayu DAP pertama.Walau bagaimanapun, dia kalah dengan tipis kepada ahli politik veteran, Mah Siew Keong.

6. Muncul Dalam majalah Marie Claire



 
Pada tahun 2015, Dyana telah dipaparkan oleh majalah Marie Claire sebagai personaliti wanita Malaysia yang terkemuka bagi menyokong kempen Marie Claire Wake Up to a Good Cause. Kempen ini bertujuan untuk menyokong Pertubuhan Pertolongan Wanita (WAO)dalam penderaan terhadap wanita.

7. Kontroversi Bikini



Walaupun baru saja diura-urakan sebagai calon untuk pilihan raya kecil parlimen Teluk Intan, pemimpin muda Dyana Sofya Mohd Daud terus menjadi sasaran serangan kempen untuk memburuk-burukkannya. Namun, gambar tersebut merupakan milik asal Pauleen Luna. [SL]


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!




Kredit : soyalemon

Sumber : Instagram Dyana Sofya

#dyanasofya

No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah