SHOPPE

Subhanallah, Kaligrafi Indah Ini Dihasil Guna Teknik Foto

Share:
Subhanallah, Kaligrafi Indah Ini Dihasil Guna Teknik Foto



APABILA sebut mengenai kaligrafi, pastinya ramai yang terbayangkan lukisan berbahasa Arab yang dilukis dengan indah dan teliti di atas kertas atau kanvas.




Pun begitu, pernahkah anda membayangkan seni kaligrafi ini dipersembahkan dengan cara lain, seperti menggunakan teknik foto dan cahaya. Kedengaran mustahil bukan?

Namun, itulah yang dilakukan oleh seorang artis dari Perancis yang bernama Julien Breton atau lebih dikenali sebagai Kaalam.

Setelah mempelajari seni kaligrafi selama 16 tahun, Julien memutuskan untuk memberi sentuhan istimewa dengan membawa seni kaligrafi ke peringkat yang lebih indah iaitu menggunakan teknik fotografi ‘Long Exposure’.




Hasil penggunaan teknik ‘Long Exposure’ ini, kamera akan merakam lebih banyak detail-detail subjek yang termasuk corak lampu kaligrafi yang dihasilkan Julien hingga menimbulkan efek yang luar biasa.

Tak percaya lihat seni kaligrafi Arab yang indah lagi menakjubkan ini…













Hasil karya kaligrafi Kaalam yang berlatar belakangkan pemandangan indah di India, Perancis, New York dan beberapa kawasan lain ini dirakam dengan kerjasama jurufoto, David Gallard.

Sememangnya seni kaligrafi yang terhasil itu tidak boleh diragukan kerana cukup indah dan memukau.




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  mynewshub




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah