SHOPPE

Dia Sempat Menangis Kemudian Terus Senyap

Share:
Dia Sempat Menangis Kemudian Terus Senyap



Dia Sempat Menangis Kemudian Terus Senyap|“Humaira! Humaira anak ayah!” Antara kata-kata terakhir yang diucapkan oleh bapa kepada bayi dan isterinya yang terlibat dalam kemalangan yang membabitkan 16 buah kenderaan di KM406 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) berdekatan Tanjung Malim, menghala ke pusat bandar.




Menceritakan kembali detik-detik cemas kejadian itu kepada Sinar Harian, Mohd Nasrun Ramli, 29, berkata, mereka terperangkap dalam kesesakan lau lintas dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menziarahi ahli keluarga mereka yang meninggal dunia.

“Masa itu jalan sesak disebabkan ada kemalangan di hadapan. Kereta memang tidak bergerak. Seingat saya, saya sedang mendengar alunan ayat-ayat suci al-Quran. Manakala anak dan isteri sedang tidur.




“Tiba-tiba saya rasa ada sesuatu yang merempuh kami dari belakang. Keadaan pada masa itu berlaku dengan pantas dan badan saya terhentak ke stereng kereta. Namun saya tidak mengalami sebarang kecederaan serius.

“Saya ingat setiap detik masa itu. Paling menghibakan saya ialah melihat arwah isteri (Nurul Syazeila Iryana Suhaimi, 28) berlumuran dengan darah dan tidak lagi bernyawa. Saya lihat anak saya (Hanna Humaira Mohd Nasrun, 1 tahun 5 bulan), saya panggil namanya Humaira berulang kali. Kali pertama, dia menangis dan kemudian terus senyap. Allah sahaja yang tahu perasaan saya pada ketika itu.

“Arwah isteri ada berkata kepada saya yang dia teringin menunaikan solat tarawih bersama saya di Masjid Biru Shah Alam. Saya berjanji untuk membawanya, namun ini sudah tertulis yang dia telah pergi meninggalkan saya buat selama-lamanya.

“Pada saya, arwah adalah seorang isteri yang sempurna. Dialah yang terbaik buat saya,” katanya.

Jenazah Nurul Syazeila Iryani Suhaimi bersama Hanna Humaira Mohd Hasnun telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Pekan Darat jam 11.30 malam semalam




-silakan SHARE utk manfaat bersama-


Nak Cantik?..Nak Gebu?..Nak Kurus?...Klik Kat Sini


Sumber :  eberita




No comments

Thanks For Comment !!! :)

Wajib Terjah